Problemer med pålogging og registrering
- Hvorfor må jeg registrere meg?
- Det kan hende du ikke trenger det, det er opp til administratoren av Forumet om du trenger å registrere deg for å legge inn meldinger. Derimot; registrering vil gi deg tilgang til tilleggsfunksjoner som ikke er tilgjengelige for gjestebrukere, som definerbare avatarbilder, private meldinger, e-post til andre brukere, brukergruppeabonnement osv. Det tar bare noen få øyeblikk å registrere seg, så det anbefales at du gjør det.
- Hva er COPPA?
- COPPA, eller Childrens Online Privacy Protection Act av 1998, er en lov i USA som krever at nettsteder som potensielt kan samle inn informasjon fra mindreårige under 13 år skal ha skriftlig samtykke fra foreldre eller annen juridisk metode. vergebekreftelse, som tillater innsamling av personlig identifiserbar informasjon fra en mindreårig under 13 år. Hvis du er usikker på om dette gjelder deg som forsøker å registrere deg eller nettstedet du prøver å registrere deg på, kontakt juridisk rådgiver for å få hjelp. Vær oppmerksom på at phpBB Limited og eierne av dette Forumet ikke kan gi juridisk rådgivning og ikke er et kontaktpunkt for juridiske bekymringer av noe slag, bortsett fra som beskrevet i spørsmålet "Hvem kontakter jeg om støtende og/eller juridiske saker relatert til dette Forumet ?”.
- Hvorfor kan jeg ikke registrere meg?
- Det er mulig en Forumadministrator har deaktivert registrering for å hindre nye besøkende fra å registrere seg. En Forumadministrator kan også ha utestengt IP-adressen din eller ikke tillatt brukernavnet du prøver å registrere. Kontakt en Forumadministrator for å få hjelp.
- Jeg registrerte meg, men kan ikke logge inn!
- Først, sjekk brukernavnet og passordet ditt. Hvis de er riktige, kan en av to ting ha skjedd. Hvis COPPA-støtte er aktivert og du oppga å være under 13 år under registreringen, må du følge instruksjonene du mottok. Noen brett vil også kreve at nye registreringer aktiveres, enten av deg selv eller av en administrator før du kan logge på; denne informasjonen var tilstede under registreringen. Hvis du har fått tilsendt en e-post, følg instruksjonene. Hvis du ikke har mottatt en e-post, kan det hende du har oppgitt feil e-postadresse, eller e-posten kan ha blitt plukket opp av en søppelpostfil. Hvis du er sikker på at e-postadressen du oppga er riktig, prøv å kontakte en administrator.
- Hvorfor kan jeg ikke logge på?
- Det er flere grunner til at dette kan skje. Først må du kontrollere at brukernavnet og passordet ditt er riktig. Hvis de er det, kontakt en Forumadministrator for å forsikre deg om at du ikke har blitt utestengt. Det er også mulig at nettstedeieren har en konfigurasjonsfeil på sin side, og de må fikse den.
- Jeg har registrert meg tidligere, men kan ikke logge på mer?!
- Det er mulig en administrator har deaktivert eller slettet kontoen din av en eller annen grunn. Dessuten fjerner mange brett med jevne mellomrom brukere som ikke har postet på lang tid for å redusere størrelsen på databasen. Hvis dette har skjedd, prøv å registrere deg på nytt og bli mer involvert i diskusjoner.
- Jeg har mistet passordet mitt!
- Ikke få panikk! Selv om passordet ditt ikke kan hentes, kan det enkelt tilbakestilles. Gå til påloggingssiden og klikk Jeg har glemt passordet mitt. Følg instruksjonene, og du bør snart kunne logge på igjen.
Men hvis du ikke klarer å tilbakestille passordet ditt, kontakt en Forumadministrator.
- Hvorfor blir jeg logget av automatisk?
- Hvis du ikke merker av for Husk meg når du logger på, vil Forumet bare holde deg pålogget i en forhåndsinnstilt tid. Dette forhindrer misbruk av kontoen din av andre. For å forbli pålogget, merk av for Husk meg under pålogging. Dette anbefales ikke hvis du får tilgang til tavlen fra en delt datamaskin, f.eks. bibliotek, internettkafé, universitetets datalaboratorium, osv. Hvis du ikke ser denne avmerkingsboksen, betyr det at en Forumadministrator har deaktivert denne funksjonen.
- Hva gjør "Slett informasjonskapsler"?
- “Slett informasjonskapsler” sletter informasjonskapslene opprettet av phpBB som holder deg autentisert og logget inn på forumet. Informasjonskapsler gir også funksjoner som lesesporing hvis de er aktivert av en Forumadministrator. Hvis du har problemer med pålogging eller utlogging, kan det hjelpe å slette tavleinformasjonskapsler.